Cum gestionăm furia ?- partea a-2-a

Alienare Parentală psiholog Maria Pleșca
Tipuri de Părinți Alienatori-3
July 12, 2020
Cum gestionam furia psiholog Maria Plesca
Cum gestionăm furia?- partea a-3-a
July 26, 2020

Cum gestionăm furia ?- partea a-2-a

cum gestionam furia psiholog Maria Plesca

cum gestionam furia psiholog Maria Plesca

Spread the love

”Cum gestionăm furia?”– întrebarea cea mai des întâlnită în cabinetele de terapie.

Ce putem face:

1.Putem învăța să intrăm în contact cu adevăratele surse ale mâniei noastre și să ne clarificăm poziția, răspunzând la următoarele întrebări:

  • ”Ce anume îmi stârnește furia în această situație?”
  • ”Care este problema reală aici?”
  • ”Ce gândesc și ce simt?”
  • ”Ce vreau să realizez?”
  • ”Cine este responsabil și pentru ce?”
  • ”Ce anume vreau să schimb?”
  • ”Ce lucruri voi face și ce lucruri nu voi face?”

Este uimitor cât de des plecăm la luptă fără să cunoaștem scopul războiului. Poate că folosim energia furiei noastre pentru a încerca să schimbăm sau să controlăm o persoană care nu vrea să se schimbe. Ar fi mai util  să folosim această energie pentru a ne clarifica propria poziție și propriile posibilități de alegere.

2. Să începem să învățăm noi abilități de comunicare. Acest lucru ne va maximiza șansele de a fi ascultați și de a participa la negocierea conflictelor și a neînțelegerilor care ne interesează. De multe ori, faptul că explodăm sau ne certăm ne poate ușura temporar, dar după ce furtuna trece, descoperim că nimic nu s-a schimbat.

3. Să observăm și să întrerupem tiparele de interacțiune neproductive. A comunica clar și eficient este greu chiar și în cele mai bune circumstanțe. Când suntem furioși, este și mai greu. În mijlocul furtunii, nu te prea poți observa pe tine și nu poți fi flexibil. Atunci când emoțiile sunt foarte intense, putem învăța să ne calmăm și să ne detașăm puțin, pentru a distinge care este rolul nostru în interacțiunile de care ne plângem.

4. Să învățăm să anticipăm contra-mișcările sau reacțiile de tip ”schimbă-te la loc” ale celorlalți și să le facem față. Fiecare dintre noi aparține unui grup sau sistem mai larg care are tot interesul ca noi să rămânem exact acolo unde suntem acum. Dacă începem să ne modificăm vechile tipare de tăcere, de insinuări sau de ceartă și culpabilizare ineficientă, vom fi inevitabil întâmpinați cu o puternică rezistență sau cu contra-mișcări. Această reacție care ne cere să anulăm schimbarea va veni atât din interiorul nostru, cât și din partea persoanelor importante din jurul nostru.

 

Pe măsură ce învățăm să ne exprimăm mai clar și mai direct, ceilalți pot deveni ei înșiși la fel de direcți cu privire la propriile gânduri și sentimente sau cu privire la faptul că nu se vor schimba. Atunci când acceptăm aceste realități, s-ar putea să avem de făcut alegeri dureroase: alegem să rămânem într-o anumită relație sau situație? Alegem să o părăsim? Să rămânem și să încercăm  să facem noi ceva diferit? Ce anume? Nu este ușor să răspundem, la aceste întrebări și nici măcar să ne gândim la ele.

Pe termen scurt, uneori este mai simplu să ne menținem vechile obiceiuri, chiar dacă experiența personală ne-a arătat că sunt ineficiente. Pe termen lung totuși, avem mult de câștigat printr-un proces de dezvoltare personală. Sunt nenumărate cărți pentru dezvoltarea personală care ne învață cum gestionăm furia. Important este să vă puteți detașa de realitatea în care trăiți și să fiți cât mai obiectivi cu putință. Evident că acest proces este mult ușurat dacă are loc în prezența unei persoane calificate care vă poate îndruma și ajuta să vă mențineți obiectivitatea.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *